Se anunţă înscrierea la trainingurile de autoevaluare prin prisma dimensiunii de gen

Se anunţă înscrierea la trainingurile de autoevaluare prin prisma dimensiunii de gen

În cadrul proiectului de autoevalure a presei prin prisma de gen, implementat de Asociaţia Presei Independente (API) la iniţiativa şi cu suportul financiar al programului UN Women în Moldova „Abilitarea economică a femeilor”, se anunţă înscrierea la trainingurile specializate “Dimensiunea de gen în mass-media” care vor avea loc în noiembrie 2012. În rezultatul trainingurilor, vor fi selectate zece ziare/agenţii de ştiri şi şapte medii de informare on-line, inclusiv site-uri şi portaluri informaţionale, reţele de socializare şi bloguri, care vor fi incluse întrun exerciţiu de autoevaluare a presei prin prisma dimensiunii de gen, beneficiind de asistenţă financiară în acest scop.

Despre traininguri
Trainingurile “Dimensiunea de gen în mass-media” vor avea loc în perioada 19-23 noiembrie 2012, inclusiv:

–          un training de două zile pentru ziarele naţionale şi locale şi agenţiile de ştiri;

–          un training de două zile pentru site-urile şi portalurile informaţionale naţionale şi locale, reţelele de socializare şi bloguri.

Trainingurile vor fi ţinute de experţii Centrului Naţional de Studii si Informare pentru Problemele Femeii “Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD): Daniela Terzi-Barbăroşie, Alexei Buzu, Vasile Cantarji.
În cadrul trainingului vor fi abordate teme care ţin de asigurarea echilibrului de gen în mass-media şi va fi studiată metodologia de autoevaluare a presei prin prisma dimensiunii de gen.

Cine se poate înscrie la traininguri?
Ziarele naţionale şi locale, agenţiile de ştiri, site-urile şi portalurile informaţionale, site-urile specializate în angajarea în câmpul muncii, reţelele de socializare şi bloguri, cu excepţia instituţiilor mass-media care au fost antrenate în precedentul exerciţiu de autoevaluare prin prisma de gen care a avut loc în anul 2009[1]. La categoria presei locale, sunt încurajate să participle instituţiile de presă din cele cinci raioane pilot ale Programului UN Women în Moldova „Abilitarea economică a femeilor”: Sângerei, Teleneşti, Nisporeni, Cantemir şi Ungheni.

Ce documente trebuie prezentate?
Ziarele, agenţiile de ştiri, site-urile şi portalurile informaţionale, reţelele de socializare şi bloguri, care doresc să se înscrie la trainingurile “Dimensiunea de gen în mass-media”, vor prezenta câte un dosar cu următoarele documente:

–          o scrisoare de motivare adresată Consiliului de Evaluare, prin care instituţia de presă îşi manifestă interesul motivat de a participa la traininguri;

–          o descriere a instituţiei sub forma unui CV;

–          numele a două persoane şi datele lor de contact, inclusiv redactorul-şef şi un reporter care vor participa la training în cazul în care instituţia va fi selectată.

Termene de înscriere
Data-limită de înscriere la trainingurile “Dimensiunea de gen în mass-media” este 12 noiembrie 2012, ora 18.00.
Dosarele vor fi prezentate la sediul API (mun. Chişinău, str. Bucureşti 77) sau la adresa electronică:api@api.md, cu menţiunea “Training dimensiunea de gen”.

Pentru informaţii suplimentare:
tel.: (22) 22-09-96 (persoană de contact – Petru Macovei)
www.api.md

Proiectul de autoevaluare a presei prin prisma dimensiunii de gen este parte a Programului “Abilitarea economică a femeilor prin creşterea oportunităţilor de angajare în câmpul muncii în Republica Moldova”, implementat de Entitatea Naţiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen şi Abilitarea Femeilor (UN Women) în comun cu Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi Ministerul Economiei, cu suportul financiar al Guvernului Suediei. Îmbunătăţirea accesului la informaţii şi servicii de calitate, consolidarea capacităţilor partenerilor naţionali cheie pentru implementarea politicilor care promovează şi protejează drepturile femeilor la angajarea în câmpul muncii şi protecţia socială şi îmbunătăţirea cadrului legislativ reprezintă trei componente de bază ale Programului. Femeile, prestatorii de servicii, autorităţile publice naţionale şi locale şi instituţiile media reprezintă grupul ţintă al Programului.


[1] Ziarele: “Timpul de dimineaţă”, “Ziarul de Gardă”, Argumenty i Fakti v Moldove”, “Cuvântul”, “Cuvântul Liber”, “Florile Dalbe”, agenţia de ştiri “Infotag”

Partajează acestă postare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *