Despre Managementul Echipei

Despre Managementul Echipei

Participantele Programului Național de Mentorat pentru Femei ”Inspir-o!” s-au bucurat duminică, 26 mai de o nouă sesiune de instruire.  Și de această dată, subiectul abordat a fost în concordanță cu interesele persoanelor implicate, tematica fiind ”Managementul echipei”. Facilitatoare a fost chiar una dintre mentorele proiectului, Daniela Munca-Aftenev.

Pentru inițierea în tema propusă, participantele au început cu realizarea unui test, în urma căruia au aflat care este rolul lor în echipă. Astfel, mizînd pe sinceritate și auto-cunoaștere, ele au ales răspunsuri la anumite întrebări, într-un final însumînd punctajul și aflînd care ar fi funcția lor în colaborarea cu alte persoane. Totodată, pentru un prim pas în cunoașterea teoretică a managementului echipei, participantelor le-au fost prezentate ”Cele 17 legi ale muncii în echipă”, care au ca scop construirea și/sau consolidarea unui grup de oameni ce lucrează pentru atingerea aceluiași obiectiv.

Ulterior, întrucît una dintre subtilitățile temei a fost utilizarea tehnologiilor online pentru eficientizarea lucrului  în echipă, motivarea angajaților și promovarea echipei, s-a purces propriu-zis la analizarea acestui aspect. Pentru eficientizarea procesului analitic, această parte a sesiunii de instruire s-a axat pe exemplificare, prin studii de caz. Respectiv, s-a discutat pe baza Consiliilor Americane din Moldova, Companiile Google, Canon și Gunther.  Iar cum un proces de lucru nu se poate axa doar pe tehnologii informaționale, unul dintre punctele discutate mai apoi, a fost organizarea eficientă  a unei ședințe. Aici, fetelor le-au fost prezentate 10 idei-cheie, care ar trebui să aducă plus-valoare ședințelor. Printre acestea, pot fi menționate faptul că fiecare trebuie să aibă ceva de raportat, astfel ca întrevederea să nu se transforme într-o ocazie de a (mai) discuta.

Totodată, este de dorit ca orice alte subiecte ce nu țin de tematica ședinței, să rămână după ușă, deoarece rezolvarea altor probleme concomitent nu va duce decât la o pieredere de timp. În aceeași ordine de idei, nu este de ignorat gândul că uneori e nevoie a organiza ședințe spontane sau măcar fără agende de lucru formale. Acest lucru ar putea extinde aria de creativitate și oferi mai mult spațiu de exprimare persoanelor prezente.

Bineînțeles că după munca depusă nu doar în cadrul ședințelor, vine partea de remunerare sau, altfel spus, salarizarea. Acesta a fost următorul punct din agenda participantelor ”Inspir-o!”, care au discutat despre acest ”fenomen” ca un factor de motivare a angajaților.

Finalmente, întrucît practica este cel mai bun învățător, a urmat o secțiune de lucru cu platformele Publisher, Surveymonkey, Slideshare, Voicethread și Dropbox. Astfel, toate scopurile setate la începutul zilei, au fost cu succes realizate, îmbinînd diferite activități, dar toate cu rezultate frumoase, ce vor fi implementate în activitatea zilnică a participantelor.

Partajează acestă postare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *