Noutăţi şi evenimente

Extinderea concursului privind selectarea unei companii/organizații care va efectua un sondaj de opinie privind fenomenul hărțuirii sexuale în instituțiile de învățământ superior și profesional tehnic

Data publicării: Marţi, 17 noiembrie 2020
Descarcă fişier: tor sondaj hartuire sexuala educatie 2020 extins.docx (305KB)

Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunță extinderea competiției deschise în vederea selectării unei companii/organizații pentru a efectua un sondaj național de opinie cu privire la prevalența fenomenului hărțuirii sexuale în instituțiile de învățământ superior și profesional tehnic. Cercetarea va fi efectuată în cadrul proiectului „Advocacy pentru o protecție mai bună împotriva discriminării”. Proiectul este realizat de Fundația Est-Europeană, în parteneriat cu Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, finanțat de Uniunea Europeană și co-finanțat de Suedia. Scopul general al proiectului constă în consolidarea mecanismelor anti-discriminare din Moldova prin implicarea societății civile.

Obiectivul concursului:

De a selecta o companie/organizație care va efectua un studiu sociologic la nivel național, precum și va sistematiza datele colectate cu referire la prevalența fenomenului hărțuirii sexuale în sistemul de educație, percepțiile și atitudinile studenților și profesorilor cu referire la fenomenul hărțuirii sexuale.

 

Cercetarea va cuprinde două componente de bază:

COMPONENTA I

Sondaj național realizat în rândul studenților înrolați într-o instituție de învățământ superior sau profesional tehnic. Eșantionul urmează a fi reprezentativ pentru studenții din Republica Moldova, înregistrați în următoarele instituții de învățământ:

  • Universități
  • Școli profesionale
  • Colegii
  • Centre de excelență

Sondajul în rândul studenților va fi realizat în cadrul instituțiilor de învățământ[1]. Numărul de itemi incluși în chestionar va reieși din subiectele ce urmează a fi cercetate.

Chestionarul va cuprinde următoarele subiecte:

  • Percepții cu privire la fenomenul hărțuirii sexuale – cum definesc hărțuirea, situațiile/ comportamentele ce pot fi considerate hărțuire, când și în ce circumstanțe se poate întâmpla, cu cine se poate întâmpla, percepții generale despre prezența fenomenului în sistemul de educație, gravitatea acestuia, percepții legate de securitate, efectele asupra persoanei/ productivității acesteia etc.;
  • Atitudini cu privire la fenomenul hărțuirii sexuale, atitudini față de persoanele implicate (victime și agresori), predispoziții/potențiale acțiuni pe care le-ar întreprinde în cazul unui act de hărțuire, potențiale persoane/ instituții la care s-ar putea adresa;
  • Experiențe proprii sau a căror au fost martori în cazuri de hărțuire sexuală în instituția de educație, modalitățile de manifestare a hărțuirii, reacția de răspuns, apărare a drepturilor, măsurile întreprinse de instituție, măsurile de protecție de care au beneficiat în cadrul instituției;
  • Cunoștințe cu privire la modul de apărare și protecție împotriva hărțuirii sexuale, pași ce pot fi întreprinși în caz de hărțuire, cui se pot adresa etc.

Elemente de analiză în cadrul cercetării: gen, grup de vârstă, mediu de reședință, grupuri de venit, nivel de studii.

Compania selectată va oferi datele colectate, sistematizate în tabele Word, Excel. Totodată, la necesitate, CPD ar putea solicita date adiționale, cum ar fi corelații, analize cluster, pe care compania să le prezinte.

 

COMPONENTA II

Interviuri aprofundate cu profesori, angajați în instituțiile de învățământ superior (universități) sau profesional tehnic (școli profesionale, colegii și centre de excelență). Vor fi realizate 17-18 interviuri.

Subiecte de cercetare: percepții și atitudini privind fenomenul hărțuirii sexuale în sistemul de învățământ, cunoștințe privind politici/ măsuri anti-hărțuire, măsuri de protecție etc.

Compania selectată va sistematiza datele colectate în cadrul interviurilor și va elabora un raport-sinteză, care va include analiza și interpretarea acestor date.

Oferta financiară, obligatoriu, va cuprinde descrierea costurilor pentru:

  • Desfășurarea cercetării cantitative și sistematizarea datelor ȋn tabele (Excel, Word), eventual, prezentarea datelor adiționale solicitate de CPD;
  • Realizarea interviurilor aprofundate și elaborarea unui raport-sinteză, care va include interpretarea datelor.

Ofertele, în mod obligatoriu, vor fi datate, semnate și ștampilate. În caz contrar, acestea nu vor fi considerate eligibile. Oferta financiară va fi scanată și anexată la dosarul de aplicare (modelul se anexează)

Cercetarea urmează a fi realizată în perioada Decembrie 2020 – Ianuarie 2021.

Dosarul urmează a fi expediat la adresele de e-mailnatalia.covrig@gmail.com și andronache.al@gmail.com și va conține:

  • Formularul de aplicare completat (Anexa 1);
  • 2 nume de contact  cu adresele, telefoanele și poștele electronice incluse;
  • Lista membrilor echipei și CV-urile acestora;
  • Oferta financiară – bugetul detaliat în lei Moldovenești (MDL), fără TVA (Anexa 2);
  • Declarația de integritate (Anexa 4).

Termenul limită de prezentare a ofertelor este 24 noiembrie 2020.

Persoane de contact: Natalia Covrig, e-mail: natalia.covrig@gmail.comsau tel. 068807027

                              Alina Andronache, e-mail: andronache.al@gmail.com sau tel. 069668931

 

Pentru mai multe detalii privind acest concurs, va rugăm să accesați Termenii de referință atașați.  


Alte articole

DINCOLO DE STATUS QUO! Studiu de fezabilitate cu privire la implementarea măsurilor speciale temporare și de acomodare rezonabilă pentru promovarea egalității de gen în sectorul Afacerilor Interne și Apărării

Data publicării: Luni, 30 noiembrie 2020
Rezoluția 1325 solicită tuturor actorilor să protejeze drepturile femeilor, să prevină violența asupra femeilor și fetelor, să țină seama de nevoile și prioritățile acestora și să le implice în procesele de prevenire şi reglementare a conflictelor, precum și de reconstrucție post-conflict. Rezoluția 1325 prevede încorporarea perspectivei de gen în operațiunile de pace, extinderea rolului și contribuției femeilor, în special în rândul observatorilor militari, al poliției civile și al personalului pentru drepturile omului și personalului umanitar. Rezoluția 1325 privind femeile, pacea şi securitatea, adoptată unanim de Consiliul de Securitate al Organizației Națiunilor Unite la 31 octombrie 2000 (în continuare – Rezoluția 1325) este primul document internațional care evidențiază impactul conflictelor asupra femeilor și fetelor, recunoscând rolul important al acestora în instaurarea păcii și asigurarea securității. Rezoluția are caracter obligatoriu pentru toate statele membre ale ONU, fără necesitatea de a fi ratificată suplimentar. În vederea realizării mult mai eficiente a angajamentelor din cadrul Rezoluției 1325, Guvernul a aprobat Programul Naţional de Implementare a Rezoluției 1325 a Consiliului de Securitate al ONU privind femeile, pacea și securitatea pentru anii 2018-2021. Planul de acțiuni cu privire la punerea în aplicare a Programului identifică o serie de bariere generale ce reduc din reprezentarea și influența femeilor în sectorul de securitate și apărare. Aceste bariere includ: (i) stereotipuri de gen despre participarea femeilor în sectorul de securitate și apărare, (ii) îmbinarea vieţii profesionale cu cea de familie, (iii) capacităţi insuficiente de prevenire şi combatere a discriminării, hărțuirii sexuale și a violenței pe bază de gen; (iv) managementul resurselor umane; (v) lipsa măsurilor de acomodare rezonabilă; (vi) transparenţa insuficientă a sectorului de securitate şi apărare; (vii) politicile din sector nu sunt suficient de sensibile la dimensiunea de gen, (viii) politici limitate privind asigurarea participării femeilor în procesul de consolidare a păcii şi în cadrul misiunilor de menţinere a păcii. În acest context, studiul de fezabilitate îşi propune să examineze mai profund barierele specifice privind participarea femeilor în sectorul de securitate şi în cel de apărare, cu atenţie asupra problemelor structurale care împiedică incluziunea femeilor. Ghidaţi de standardele internaţionale şi cele mai bune practici, autorii urmăresc să identifice soluţii specifice pentru depăşirea acestor bariere, aplicabile şi realiste, ţinând cont de contextul şi realităţile din Republicii Moldova.

Concurs privind selectarea unei companii de audit

Data publicării: Luni, 30 noiembrie 2020
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunţă lansarea competiţie deschise pentru selectarea unei companii ce va efectua auditul financiar în cadrul proiectului ”Impact și Egalitate”. Proiectul este implementat de Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare cu suportul IM Swedish Development Partners în Moldova, în perioada 1 ianuarie 2020- 31 decembrie 2021.

MUNCA INEGALĂ! O analiză a decalajelor de gen pe piaţa muncii din perspectiva angajatorilor, persoanelor angajate și ale celor neangajate

Data publicării: Miercuri, 25 noiembrie 2020
Asigurarea egalității de gen pe piața muncii este un proces continuu ce trebuie respectat în raporturile de muncă. Cu toate acestea, constatăm că, politicile publice conexe sectorului muncii încă nu au generat rezultatele stabilite pentru depășirea inegalităților de gen pe piața muncii.Analizând situația la nivel național sub aspectul implicării femeilor și bărbaților în câmpul muncii, încă se observă discrepanțe majore care provoacă efecte negative asupra bunăstării și independenței financiare, în special în rândul femeilor. Ne referim aici la diferențele de gen în ocupare, în activitate economică, în reprezentarea tinerilor în grupul NEET și, sigur că, în remunerare.

Tinerii din Volovița aduc schimbarea!

Data publicării: Luni, 23 noiembrie 2020
”În cadrul proiectului comunitar "Tinerii – adepți ai schimbării” ne-am propus să sensibilizăm reprezentanții APL, ai instituțiilor publice, populația în general referitor la soluționarea unei probleme comunitare și anume, implicarea slabă a tinerilor în viața comunitară, în procesul decizional, în activitățile social-culturale din localitate.

Ghid pentru integrarea perspectivei egalității de gen în procesul de elaborare a politicilor publice

Data publicării: Marţi, 17 noiembrie 2020
Integrarea dimensiunii de gen se referă la o metodologie de aplicare a aspectelor de gen la nivel de strategii, politici, programe, proiecte. Aceasta presupune faptul că trebuie să se realizeze continuu o analiză a efectelor acestor strategii, politici și programe asupra femeilor și bărbaților, înainte de adoptarea oricăror decizii. Integrarea dimensiunii de gen în politicile publice implică evaluarea sistematică a nevoilor și priorităților femeilor și bărbaților și abordarea inegalităților existente în documentele de politici, astfel încât rezultatele să aibă un impact pozitiv asupra situației lor.

Concurs privind selectarea unei companii/organizații care va efectua un sondaj de opinie privind fenomenul hărțuirii sexuale în instituțiile de învățământ superior și profesional tehnic

Data publicării: Luni, 09 noiembrie 2020
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunță competiție deschisă în vederea selectării unei companii/organizații pentru a efectua un sondaj național de opinie cu privire la prevalența fenomenului hărțuirii sexuale în instituțiile de învățământ superior și profesional tehnic. Cercetarea va fi efectuată în cadrul proiectului „Advocacy pentru o protecție mai bună împotriva discriminării”. Proiectul este realizat de Fundația Est-Europeană, în parteneriat cu Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, finanțat de Uniunea Europeană și co-finanțat de Suedia. Scopul general al proiectului constă în consolidarea mecanismelor anti-discriminare din Moldova prin implicarea societății civile.

”Cum contribuim la crearea locurilor de muncă prietenoase părinților? 4 opțiuni de servicii alternative pentru îngrijirea copilului ce pot fi oferite de angajatori”

Data publicării: Vineri, 06 noiembrie 2020
În contextul implementării Strategiei privind Asigurarea Egalității între Femei și Bărbați pentru anii 2017-2021, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) în colaborare cu Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women), au convenit în implementarea activităților ce vor contribui la realizarea Obiectivului specific 1.2. Armonizarea legislației naționale la standardele europene privind plata egală pentru muncă egală și de valoare egală, aria de intervenție „Piața muncii și disparitățile salariale de gen”. Piața muncii din Moldova se caracterizează prin decalaje de gen pronunțate care se reflectă negativ asupra femeilor, în majoritatea cazurilor. Drept indicatori pentru analiza acestor decalaje pot fi abordate situația prezenței femeilor şi a mamelor pe piața muncii, în comparație cu cea a bărbaților şi taților, şi ponderea femeilor și a bărbaților încadrați în realizarea responsabilităților familiale. În ultimii ani, la nivel naţional au fost adoptate o serie de prevederi ce au avut drept scop facilitarea accesului părinţilor la piaţa muncii. Printre documentele de politici publice ajustate se enumeră (i) Legea privind indemnizațiile pentru incapacitate temporară de muncă şi alte prestații de asigurări sociale, prin intermediul căreia, în 2018, a fost modificată formula de oferire a indemnizației pentru creșterea copilului (actualmente sunt două opţiuni disponibile la alegerea părinţilor) și (ii) Codul Educației, prin care s-a modificat vârsta de încadrare a copiilor la creșe (0-2 ani) și la grădinițe (2-6/7 ani), dar și prin care s-a decis asupra faptului că Guvernul va elabora și aproba Programul de extindere a serviciilor de creșă, până în 2020. În pofida acestor modificări legislative, părinţii încă se confruntă cu dificultăți de a beneficia de noile amendamente, din cauza unui număr mic de instituții care ar oferi servicii de educație ante-preșcolară care să corespundă cu standardele de sănătate şi educare a copiilor. Prin urmare, ȋn perioada noiembrie 2019 – octombrie 2020, CPD, împreună cu experții naționali Vadim Vieru, expert legal, Veronica Sirețeanu, expertă în domeniul fiscalității, Luminița Suveică, expertă în domeniul sanitar și Liliana Posțan, expertă în domeniul educațional au elaborat analiza ”Cum contribuim la crearea locurilor de muncă prietenoase părinților? 4 opțiuni de servicii alternative pentru îngrijirea copilului ce pot fi oferite de angajatori”.

Entuziaştii din Fîrlădeni

Data publicării: Miercuri, 04 noiembrie 2020
Procesele prin care trec echipele comunitare în afirmarea lor ca factori importanți în comunitate sunt identice de la o localitate la alta, dar au și unele momente specifice, care le disting. Dacă doriţi să trăiţi atmosfera ce domneşte în echipa din Fîrlădeni, dacă doriţi să vă molipsiţi de optimism şi pasiune, să faceţi cunoştinţă cu oameni inspiraţi care ştiu să se mobilizeze pentru a face schimbări în comunitate, a crea un mediu favorabil şi securizat pentru dezvoltarea fizică a 160 de elevi din ciclul primar şi 50 de preşcolari, vizitaţi pagina echipei https://www.facebook.com/iustin.cucovici

Concurs de achizitii privind selectarea unei companii ce oferi servicii tipografice

Data publicării: Luni, 02 noiembrie 2020
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunţă lansarea competiţie deschise pentru selectarea unei companii care să presteze servicii de machetare şi tipografie a studiului ”Valoarea convențională a egalității de gen în cîmpul muncii din perspectiva angajatorilor, a persoanelor angajate și a celor neangajate”, în cadrul programului „Abilitarea Economică a Femeilor”, ce este implementat de Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare în cooperare cu Entitatea Națiunilor Unite pentru Femei (UN Women), finanțat de către Suedia și UN Women.

APEL către Deputații Parlamentului Republicii Moldova în vederea înregistrării unor modificări legislative pentru prevenirea și combaterea fenomenului hărțuirii sexuale la locul de muncă

Data publicării: Luni, 26 octombrie 2020
Consiliul pentru prevenirea şi eliminarea discriminării şi asigurarea egalităţii, Centrul de Drept al Femeilor și Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, face apel către toți deputații/toate deputatele să înregistreze un proiect de lege pentru completarea unor acte legislative cu prevederi în domeniul prevenirii și examinării/soluționării hărțuirii sexuale la locul de muncă.

Rezultatele 1 - 10 din 343
GLOSAR
  • Abordarea integratore a principiului egalităţii de gen - Integrarea sistematică a unor condiţii, priorităţi şi nevoi specifice femeilor şi bărbaţilor în toate politicile, în vederea promovării egalităţii între femei şi bărbaţi, mobilizarea politicilor şi măsurilor generale avînd drept scop realizarea egalităţii, prin luarea în consideraţie, în etapa planificării, intr-un mod activ şi deschis, a efectelor acestor politici asupra situaţiei specifice femeilor şi bărbaţilor, în implementarea, monitorizare şi evaluare.
  • Capacitatea femeilor - Se realizează la nivel individual, printr-o cunoaştere de sine şi asumare a propriei persoane, la nivel de grup, prin afirmarea unei identităţi colective şi a unor acţiuni consecvente în scopul obţinerii controlului relaţiilor de putere în societate.
  • Aducerea dovezii - În domeniul egalităţii de tratament între femei şi bărbaţi, o directivă bazată pe jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţii Europene prevede transferul de obligaţii de probatoriu între cele două părţi( reclamant şi acuzat). Dacă o persoană se consideră nedreptăţită prin ne aplicarea principiului egalităţii de tratament şi dacă există o prezumţie de discriminare, acuzatul trebuie să dovedească faptul că acest principiu nu a fost încălcat.
  • Analiză de gen - Studiul diferenţelor de condiţii, al nevoilor, al ratelor de participare, al accesului la resurse şi la dezvoltare, controlului asupra bunurilor, al puterii de decizie şi al imaginii între femei şi bărbaţi, în funcţie de rolurile desemnate de gen.
  • Bariere invizibile - Atitudini bazate pe prejudecăţi, norme şi valori tradiţionale care împiedică responsabilitatea / deplina participare a femeilor în societate.
Statistica de gen
  • Trafic de carne vie - Trafic de fiinţe umane, în special de femei şi de copii, în scopul exploatării sexuale, obţinerii de mînă de lucru sau de sclavie
  • Violenţa sexuală - Orice formă de violenţă prin folosirea sau ameninţarea cu folosirea forţei fizice sau emoţionale, incluzînd violul, maltratarea soţiei, hărţuirea sexuală, incestul şi pedofilia.
  • Violenţa domestică / în familie - Orice formă de violenţă fizică, psihologică sau sexuală, care pune în pericol siguranţa şi bunăstarea unui membru al familiei şi / sau recurgerea la forţa fizică ori emoţională, inclusiv violenţa sexuală, în cadrul familiei sau gospodăriei. Această noţiune include abuzul copilului, incestul, maltratarea soţiei şi orice abuz sexual sau de altă natură faţă de oricare membru al gospodăriei.
Progen în imagini
PAGINA ÎN SUS
© 2011 Centrul "Parteneriat pentru Dezvoltare"
str. Armeneasca, 13 Chisinau, MD-2012, Republica Moldova
Tel./ fax: +(373 22) 24-13-93 Tel.: +(373 22) 23-70-89; 20-71-58; 20-71-57
Site elaborat de Andrei Madan