Noutăţi şi evenimente

Concurs de achiziții privind selectarea unei companii/organizații ce va efectua un sondaj de opinie cu privire la identificarea percepției persoanelor candidate la alegerile locale din 2019 și a celor alese în primul mandat

Data publicării: Joi, 24 octombrie 2019
Descarcă fişier: tor sondaj de opinie candidate si alese locale 2019.docx (198KB)

Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunță concurs de achiziții în vederea selectării unei companii/organizații pentru a efectua un sondaj de opinie cu privire la identificarea percepției persoanelor candidate la alegerile locale din 2019 și a celor alese în primul mandat cu referire la implicarea femeilor și a bărbaților în viața politică și decizională locală, a barierelor de implicare și a necesităților de instruire.

Cercetarea este parte componentă a proiectului implementat de CPD în parteneriat cu Fundația Est-Europeană, având susținerea financiară din partea Suediei.

Obiectivul concursului:

De a selecta o companie/organizație care să efectueze un studiu sociologic complex ce va permite să fie identificată percepția persoanelor ce au candidat la alegerile locale din 2019, dar și a celor ce sunt alese în funcții de conducere cu referire la implicarea femeilor și a bărbaților în viața politică și decizională.

Compania/organizația va fi responsabilă pentru (1) elaborarea chestionarelor pentru componentele de cercetare și (2) realizarea sondajelor de opinie între candidați, atât femei, cât și bărbați, la alegerile locale din 2019 și în rândul femeilor și bărbaților aleși care sunt acum în funcții de conducere și (3) oferirea bazelor de date detaliate pentru ambele componente propuse.

Sondajul urmează să analizeze 2 componente:

1. PERSPECTIVA CANDIDATELOR ȘI CANDIDAȚILOR DIN ALEGERILE LOCALE 2019

Efectuarea sondajului pe un eșantion de femei candidate și bărbați candidați care au participat la alegerile locale din 2019. Eșantionul va fi unul reprezentativ din perspectiva partidelor politice participante din scrutinul din 2019, candidatele independente/candidații independenți, vârstă, circumscripții, candidate/ candidați care au obținut mandatul și care nu l-au obținut.

Urmează a fi identificat:

- Luarea deciziei de a candida – identificarea considerentelor, motivelor ce au stat la baza luării deciziei de a candida, atât în rândul femeilor cât și a bărbaților;

- Prioritățile programului electoral - identificarea priorităților programului electoral; aspectul egalității de gen în definirea priorităților pentru programul electoral;

- Campaniei electorale - evidențierea dificultăților întâmpinate pe parcursul campaniei; colaborarea cu mass-media; criteriile de selectare a candidatelor/candidaților pentru consiliile locale; atitudinea electoratului față de candidate/candidați, suportul primit din partea partidelor politice;

- Necesitățile de învățare – identificarea nevoilor cu referire la pregătirea profesională, calitățile personale necesare pe parcursul campaniei electorale;

- altele.

2. PERSPECTIVA FEMEILOR ȘI BĂRBAȚILOR ÎN FUNCȚII DE CONDUCERE LA NIVEL LOCAL ȘI NAȚIONAL

Efectuarea sondajului în rândul femeilor și bărbaților în poziții de conducere, atât la nivel local cât și național.

Urmează a fi identificate:

- Dificultățile întâmpinate în perioada de exercitare a mandatului – colaborarea cu echipa; membrii de partid; membrii altor partide/partide de opoziție;

- Necesitățile de învățare identificate post selecția în funcție de conducere;

- Confruntarea cu stereotipurile de gen;

- altele.

Oferta financiară înaintată va cuprinde prețul pentru fiecare componentă în parte a studiului, în MDL.

Menționăm că va fi selectată doar o companie/organizație ce va efectua sondajul complex ce va include ambele componente enumerate anterior.

Oferta financiară, obligatoriu, va cuprinde descrierea costurilor pentru:

- Elaborarea chestionarelor specifice celor 2 componente mai sus menționate;

- Desfășurarea lucrărilor în teren pentru colectarea datelor dezagregate pe criterii multiple;

- Sistematizarea/corectarea datelor în tabele (SPSS, Excel, Word).

Modelul ofertei financiare a se vedea în Anexa 2 a documentului atașat.

Ofertele în mod obligatoriu vor fi datate, semnate și ștampilate. În caz contrar, acestea nu vor fi considerate valabile. Oferta financiară va fi scanată și anexată la dosarul de aplicare.

Sondajul urmează a fi realizată în perioada 08.11.2019 – 08.12.2019

Cerințe față de compania interesate:

- Experiență în realizarea studiilor și a cercetărilor în domeniu sau domenii similare: drepturile omului, egalitatea de gen etc. (experiența minimă de 3 ani);

- Experiență dovedită în proiectarea evaluărilor, a sondajelor de opinie, în elaborarea și operarea chestionarelor, realizarea interviurilor, organizarea focus grupurilor, colectarea și sistematizarea datelor (3 ani minim).

- Experiență în realizarea sondajelor de opinii naționale reprezentative în rândul persoanelor candidate și alese locale.

Dosarul urmează a fi expediat la adresa de e-mail: rodica.ivascu@gmail.com și va conține:

- Formularul de aplicare completat (Anexa 1);

- 3 nume de contact  cu adresele, telefoanele și poștele electronice incluse;

- Lista clienților cu care a lucrat compania, cu indicarea specifică a studiilor/cercetărilor similare realizate;

- Lista membrilor echipei și CV-urile acestora, inclusiv a persoanei responsabile de acest livrabil;

- Declarația de integritate (anexa 4);

- Oferta financiarăbugetul detaliat în lei Moldovenești (MDL) cu TVA (Anexa 2).

Termenul limită de prezentare a ofertelor este  01 noiembrie 2019.

Persoană de contact: Alexei Buzu, e-mail: alexeibuzu@gmail.com, tel. 022 207- 158 sau 022-23-70-89.

Mai multe detalii a se vedea în documentul atașat.


Alte articole

Extinderea termenului de aplicare la concursul de achizitii privind selectarea unei companii/organizații ce va efectua un sondaj de opinie cu privire la identificarea percepției persoanelor candidate la alegerile locale din 2019 și a celor alese în primul mandat

Data publicării: Marţi, 05 noiembrie 2019
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunță extinderea termenului de aplicare la concursul de achiziții în vederea selectării unei companii/organizații pentru a efectua un sondaj de opinie cu privire la identificarea percepției persoanelor candidate la alegerile locale din 2019 și a celor alese în primul mandat cu referire la implicarea femeilor și a bărbaților în viața politică și decizională locală, a barierelor de implicare și a necesităților de instruire.

Ponderea femeilor candidate a crescut cu 4,6% față de alegerile locale din 2015, raport

Data publicării: Marţi, 15 octombrie 2019
În ultimele trei cicluri electorale, ponderea femeilor candidate la funcția de primar a crescut cu 5%, iar pentru alegerile locale din 20 octombrie a crescut cu 4,6% de la ultimul scrutin din 2015. Concluzia apare în raportul „O analiză de gen a candidaților/candidatelor pentru alegerile locale din 2019”, prezentat într-o conferință de presă la IPN de Alina Andronache, specialistă în relații publice și advocacy la Centru Parteneriat pentru Dezvoltare. Potrivit raportului, ponderea femeilor candidat la funcția de primar a fost de 18,9% la alegerile din 2011, 22,5% – la alegerile din 2015 și 27,1% – la alegerile din 20 octombrie 2019. „Ceea ce observăm noi este că nu se schimbă prea mult tendința. Chiar dacă este în creștere, vedem că în continuare femeile sunt subreprezentate și partidele nu se grăbesc să desemneze femei pentru această funcție”, a declarat Alina Andronache.

Recomandările CPD la proiectul de lege pentru prevenirea și combaterea hărțuirii sexuale la locul de muncă și în sistemul educațional

Data publicării: Luni, 23 septembrie 2019
În contextul consultărilor publice, organizate pe marginea Proiectului de lege pentru prevenirea și combaterea hărțuirii sexuale la locul de muncă și în sistemul educațional, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) vine cu propuneri de amendamente care vizează măsuri legislative de reducere a acestui fenomen.

47% din populație face parte dintr-o clasă socială vulnerabilă, studiu

Data publicării: Marţi, 10 septembrie 2019
47% din populația Republicii Moldova face parte dintr-o clasă socială vulnerabilă și își acoperă cu greu cheltuielile pentru strictul necesar. Dacă veniturile unor săraci și cresc, acest lucru se datorează remitențelor. Datele se conțin în Studiul „Moldova inegală”, prezentat în cadrul unei conferințe de presă la IPN. Potrivit Alinei Andronache, responsabilă de Relații cu Publicul și Advocacy în cadrul Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare, în Republica Moldova persistă mai multe inegalități față de categoriile vulnerabile de persoane, lucru care înseamnă că politicile publice sunt un eșec total. Autoritățile ar trebui să-și regândească prioritățile și cum le finanțează, menționează activista. Studiul arată că cei mai afectați de sărăcie sunt persoanele cu vârsta înaintată, mai ales femeile. 55% din gospodării unde sunt persoane cu dizabilități spun că serviciile de apă și canalizare sunt foarte scumpe pentru ei, iar în cazul romilor această cifră este de 66%. Într-o situație grea se află și fermierii. „Chiar dacă se declară peste tot că suntem o țară agrară, fermierii nu înregistrează niciun venit din anul 2006, ceea ce înseamnă că câștigurile fermierilor nu sunt într-o formă monetară, ci naturală. Aceștia nu beneficiază de prestații sociale, au venituri informale și nu au venituri din remitențe”, concluzionează Alina Andronache.

Propunerile Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare în contextul modificării Codului Muncii

Data publicării: Luni, 09 septembrie 2019
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) susține inițiativa Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale privind proiectul de Lege pentru modificarea Codului Muncii al Republicii Moldova nr. 154/ 2003. În contextul consultărilor publice, organizate pe marginea modificării Codului Muncii al Republicii Moldova, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) vine cu propuneri de amendamente care vizează măsuri legislative de reducere a discriminării și a inegalităților de gen existente pe piața muncii.

Propunerile CPD pentru Planul de Acțiuni al Guvernului pe anii 2019 - 2020

Data publicării: Luni, 12 august 2019
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) susține inițiativa Cancelariei de Stat privind elaborarea planului de acțiuni al Guvernului pentru anii 2019 – 2020. De apreciat este faptul că documentul de politică publică este un document structurat care integrează, inclusiv, acțiuni ce vor contribui la diminuarea inegalităților de gen, în special în ceea ce vizează combaterea și prevenirea hărțuirii sexuale în câmpul muncii și în sistemul educațional, prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice, dar și promovarea bugetării sensibile la gen. Totodată, ținând cont de inegalitățile înregistrate în practic toate domeniile reflectate în noul plan de acțiuni, CPD vine cu un set de recomandări ce se propun a fi abordate în textul Planului de Acțiuni, întru reducerea sau depășirea celor mai relevante diferențe de gen și întru asigurarea incluziunii grupurilor vulnerabile.

De ce Parlamentul trebuie să adopte prevederile de plasament ale femeilor și bărbaților pe listele de candidați?

Data publicării: Joi, 25 iulie 2019
Pe data de 29 martie 2019, un grup de deputați au înregistrat un proiect de lege privind modificarea mai multor acte legislative (Codul electoral – art.1, 4, 8, ș.a.; Legea despre statutul deputatului în Parlament – art.2; Legea privind partidele politice – art.26; ș.a.) cu scopul de a anula sistemul electoral mixt, dar și revenirea la sistemul electoral proporțional. În procesul de consultare publică a proiectului de lege nr. 36, mai multe organizații nonguvernamentale au expediat propuneri și recomandări pentru modificarea Legislației Electorale. Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD), cu suportul Entității Națiunilor Unite pentru Egalitate de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women), a expediat propuneri ce se referă la aplicarea sistemului de cotă dublă (ce include cota de reprezentare de 40% și prevederi de poziționare pe liste). În contextul dezbaterilor publice și în susținerea amendamentelor cu privire la stabilirea procedurilor de întocmire a listelor de candidați, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) și UN Women lansează Nota Analitică: De ce Parlamentul trebuie să adopte prevederile de plasament ale femeilor și bărbaților pe listele de candidați? Această notă analitică vine să argumenteze necesitatea și importanța aplicării sistemului de cotă dublă) care va spori semnificativ numărul femeilor în organele legislative de stat și va asigura șanse egale în cursele electorale.

Propunerile CPD pentru Regulamentul cu Privire la Acordarea Subvențiilor pentru Îmbunătățirea Nivelului de Trai şi de Muncă ȋn Mediul Rural din Fondul Național de Dezvoltare a Agriculturii şi Mediului Rural

Data publicării: Luni, 22 iulie 2019
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) susține inițiativa Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului cu privire la proiectul Regulamentului de acordare a subvențiilor pentru îmbunătățirea nivelului de trai și de muncă în mediul rural. De apreciat este faptul că nota informativă face referire la dimensiunea de gen (în ceea ce vizează crearea locurilor de muncă în zona rurală ce vor fi destinate inclusiv femeilor), dar totuși considerăm că măsurile prevăzute în Regulament nu vor aborda într-un mod eficient cele mai relevante inegalități de gen înregistrate în domeniul vizat.

Propunerile Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare pentru modificarea legislației electoarele!

Data publicării: Luni, 24 iunie 2019
În contextul primei runde de dezbateri asupra proiectului de lege Nr.36 din 29.03.2019, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) vine cu propuneri de amendamente care vizează măsuri legislative de reducere a inegalităților de gen în politică.

Indexul Coeziunii Sociale

Data publicării: Miercuri, 17 aprilie 2019
În Republica Moldova, nivelul de coeziune socială este scăzut, iar principala cauză care deteriorează această coeziune este corupția. Cetățenii nu au încredere în sistemul democratic și în statul de drept deoarece le consideră corupte. În aceste condiții, cel mai important instrument de consolidare a coeziunii vor constitui politicile de îmbunătățire a integrității publice. Concluziile aparțin experților de la Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare și Fundația Est-Europeană, care au prezentat miercuri, 17 aprilie, Indexul Coeziunii Sociale. Într-o conferință de presă la IPN, Andrei Brighidin, director evaluare și dezvoltare la Fundația Est-Europeană, a menționat că, potrivit Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, coeziunea socială poate fi definită ca și capacitatea unei societăți de a asigura bunăstarea socială, de a lupta împotriva excluziunii sociale și împotriva marginalizării. De asemenea, este vorba despre capacitatea de a asigura un sentiment de încredere în toți membrii societății și de apartenență la acea societate, dar nu în ultimul rând capacitatea societății de a asigura oportunități egale de mobilitate socială.

Rezultatele 1 - 10 din 297
GLOSAR
  • Abordarea integratore a principiului egalităţii de gen - Integrarea sistematică a unor condiţii, priorităţi şi nevoi specifice femeilor şi bărbaţilor în toate politicile, în vederea promovării egalităţii între femei şi bărbaţi, mobilizarea politicilor şi măsurilor generale avînd drept scop realizarea egalităţii, prin luarea în consideraţie, în etapa planificării, intr-un mod activ şi deschis, a efectelor acestor politici asupra situaţiei specifice femeilor şi bărbaţilor, în implementarea, monitorizare şi evaluare.
  • Analiză de gen - Studiul diferenţelor de condiţii, al nevoilor, al ratelor de participare, al accesului la resurse şi la dezvoltare, controlului asupra bunurilor, al puterii de decizie şi al imaginii între femei şi bărbaţi, în funcţie de rolurile desemnate de gen.
  • Capacitatea femeilor - Se realizează la nivel individual, printr-o cunoaştere de sine şi asumare a propriei persoane, la nivel de grup, prin afirmarea unei identităţi colective şi a unor acţiuni consecvente în scopul obţinerii controlului relaţiilor de putere în societate.
  • Aducerea dovezii - În domeniul egalităţii de tratament între femei şi bărbaţi, o directivă bazată pe jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţii Europene prevede transferul de obligaţii de probatoriu între cele două părţi( reclamant şi acuzat). Dacă o persoană se consideră nedreptăţită prin ne aplicarea principiului egalităţii de tratament şi dacă există o prezumţie de discriminare, acuzatul trebuie să dovedească faptul că acest principiu nu a fost încălcat.
  • Bariere invizibile - Atitudini bazate pe prejudecăţi, norme şi valori tradiţionale care împiedică responsabilitatea / deplina participare a femeilor în societate.
Statistica de gen
  • Trafic de carne vie - Trafic de fiinţe umane, în special de femei şi de copii, în scopul exploatării sexuale, obţinerii de mînă de lucru sau de sclavie
  • Violenţa domestică / în familie - Orice formă de violenţă fizică, psihologică sau sexuală, care pune în pericol siguranţa şi bunăstarea unui membru al familiei şi / sau recurgerea la forţa fizică ori emoţională, inclusiv violenţa sexuală, în cadrul familiei sau gospodăriei. Această noţiune include abuzul copilului, incestul, maltratarea soţiei şi orice abuz sexual sau de altă natură faţă de oricare membru al gospodăriei.
  • Violenţa sexuală - Orice formă de violenţă prin folosirea sau ameninţarea cu folosirea forţei fizice sau emoţionale, incluzînd violul, maltratarea soţiei, hărţuirea sexuală, incestul şi pedofilia.
Progen în imagini
PAGINA ÎN SUS
© 2011 Centrul "Parteneriat pentru Dezvoltare"
str. Armeneasca, 13 Chisinau, MD-2012, Republica Moldova
Tel./ fax: +(373 22) 24-13-93 Tel.: +(373 22) 23-70-89; 20-71-58; 20-71-57
Site elaborat de Andrei Madan