Noutăţi şi evenimente

Concurs privind selectarea unui consultant/unei consultante în cadrul Programului de Mentorat pentru Dezvoltarea Comunitară Incluzivă

Data publicării: Vineri, 03 august 2018
Descarcă fişier: cpd tor consultanti mentorat sdc final1.pdf (185KB)

Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) anunţă competiţie deschisă pentru selectarea a două persoane în calitate de consultanţi/te, supervizori/oare pentru a ghida, monitoriza şi evalua implementarea proiectelor comunitare de către beneficiarele Programului de Mentorat pentru Dezvoltarea Comunitară Incluzivă. Programul de mentorat este parte componentă a proiectului „Iniţiativa Comună pentru Oportunităţi Egale”, implementat de Fundaţia Est-Europeană în parteneriat cu CPD, din resursele acordate de Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare (SDC), prin intermediul Biroului de Cooperare al Elveţiei în Republica Moldova şi Guvernul Suediei.

Descrierea proiectului:

Programul de Mentorat pentru Dezvoltarea Comunitară Incluzivă are scopul de a consolida capacităţile grupurilor de iniţiativă pentru a aborda problemele de dezvoltare comunitară într-o manieră incluzivă.

Programul se va desfăşura în 30 de localităţi, considerate mai puţin incluzive, din raioanele Cahul, Căuşeni şi Soroca. Programul va urmări identificarea persoanelor active la nivel comunitar, împuternicirea acestora de a crea grupuri de iniţiativă în vederea mobilizării cetăţenilor pentru a aborda problemele comunităţii într-o manieră mai cuprinzătoare. Pentru a realiza acest deziderat al programului, fiecare grup creat la nivel local va beneficia de o relaţie de mentorat şi de un program consistent de instruire. Componentade granturi mici (în două runde) a proiectului constituie o posibilitate adițională pentru a încuraja participantele/ţii să pună în practică inițiative menite să influenţeze proiectarea şi implementarea deciziilor locale din perspectiva incluziunii. Acest exerciţiu va contribui la fortificarea poziției acestora în comunitate, la sporirea vizibilităţii şi consolidarea capacităţii de lider/ă comunitar/ă.

Obiectivul concursului:

Obiectivul constă în selectarea a doi/două consultanţi/te (supervizori/zoare), care vor ghida şi monitoriza câte 10 echipe comunitare,  de la faza de selectare a comunităţilor, prima fază de implementare a proiectului până la faza de raportare financiară şi narativă, vor evalua progresele înregistrate de fiecare echipă în procesul de implementare a priorităţii comunitare, a acţiunilor specifice de promovare a principiilor incluziunii la nivel local.  

Sarcinile concrete ale persoanelor selectate:

a. Participarea la identificarea comunităţilor implicate în proiect din raioanele Cahul şi Căuşeni, conform criteriilor de eligibilitate;

b. Identificarea persoanelor active din fiecare localitate selectată, care vor deveni beneficiare a Programului de Mentorat;

c. Ghidarea şi monitorizarea beneficiarelor de granturi mici pe întreaga perioadă de implementare a proiectelor comunitare, inclusiv perioada de raportare (runda I şi runda a II-a);

d. Colectarea rapoartelor narative, financiare şi a documentelor justificative de la fiecare beneficiară pentru raportarea finală şi oferirea suportului pentru îmbunătăţire;

e. Vizite de monitorizare în comunităţile, de unde provin beneficiarele.Câte 3 vizite obligatorii pentru fiecare rundă la fiecare echipă şi suplimentar la necesitate;

f. Elaborarea unui Raport agregat privind rezultatele obţinute în urma implementării proiectelor comunitare şi a lecţiilor învăţate, evaluarea progreselor înregistrate în procesul de implementare,a acţiunilor specifice de promovare a abordărilor incluzive la nivel local, mobilizarea femeilor şi bărbaţilor în procesul participativ incluziv, ce constituie un element al Bunei Guvernări în APL;

g. Elaborarea raportului privind nivelul de capacitare a fiecărei echipe comunitare sub aspectul: progresul obţinut în dezvoltarea potenţialului personal de liderism şi a relaţiilor de mentorat, a capacităţii de coeziune a echipei şi a face faţă riscurilor.

h. Facilitarea dialogului dintre autorităţile publice locale şi societatea civilă în procesul de implementare a proiectului comunitar prin prisma incluziunii tuturor categoriilor de cetăţeni, ca unul din pilonii de bază ai democraţiei. 

Aspecte organizaționale:

1. Contractanta/tul va lucra în subordinea directă a coordonatoarei de proiect. Contractantul/ta va lucra în afara oficiului Centrului „Parteneriat pentru Dezvoltare”.

2. Număr maxim de zile de lucru per consultant: 70 de zile în perioada august 2018 – decembrie 2019, dupa cum urmeaza:

(i) 15 zile lunile august şi septembrie – perioada de selectare şi identificare a comunităţilor şi a persoanelor cheie din fiecare comunitate, conform aplicărilor depuse.

(ii) Restul zilelor vor fi divizate pentru perioada ianuarie-decembrie, 2019.

Menţiune: numărul de zile lucrătoare poate varia de la o lună la alta în dependenţă de activităţile planificate a fi desfăşurate cu participanţii/participantele programului din cele 30 de comunităţi selectate. Premergător lunii noi de activitate, împreună cu coordonatoarea de proiect, vor fi agreate zilele de lucru pentru fiecare consultant/consultantă.

Durata contractului:

Contractanţii/contractantele vor presta serviciile sus-menționate pe tranşe, în perioada august 2018 – decembrie 2019. După încheierea perioadei respective, va fi analizată posibilitatea extinderii duratei contractului de prestări a serviciilor de consultanţă/supervizare.

Plata pentru serviciile prestate: Persoanele selectate vor activa prin contract de prestare servicii, fiind remunerate lunar prin virament bancar în limita fondului, confirmat prin contractul de grant între CPD şi finanţator, după prezentarea raportului lunar de activitate.

Plata pentru ultima lună se va face după prezentarea tuturor rapoartelor narative şi financiare ale liderilor echipelor comunitare, participante la program, precum şi a raportului personal de activitate şi ale altor rapoarte indicate în contractul de prestare servicii.

NOTĂ:Consultanţii/Consultantele, pe perioada de activitate în cadrul Programului de Mentorat pentru Dezvoltarea Comunitară Incluzivă, nu vor face pledoarie pentru  un oarecare partid politic.

Profilul general al candidaţilor/candidatelor: specialişti/ste în domeniul administrării publice, cercetători/toare, reprezentanţi/te ai organizaţiilor non-guvernamentale, economişti/ste, formatori/toare etc.

Cerinţe faţă de candidaţi:

- Studii superioare în domenii relevante (obligatoriu);

- Experiență  în implementarea şi raportarea proiectelor, inclusiv comunitare, de cel puţin 3 ani;

-Experienţă minimă de 3 ani în domeniul interacţiunii şi/sau pledoariei cu autorităţile publice; experienţa de comunicare/cooperare cu autorităţile publice din unul din raioanele implicate în proiect constituie un avantaj;

- Experienţă în domeniul mobilizării comunitare de cel puţin 3 ani;

- Experiență în elaborarea rapoartelor financiare pentru implementarea proiectelor şi evaluarea acestora;

- Experienţă în evaluarea progreselor de dezvoltare personală şi a capacităţilor de liderism;

- Abilităţi de analiză, comunicare, lucru în echipă, relaţionare;   

- Devotament, entuziasm şi motivaţie;

- Experiență de lucru în programe de mentorat și incluziune socială va constitui un avantaj.

Candidații interesați vor expedia la adresele de e-mail:Galina Precup gaprecup@hotmail.com, Olga Sîrbu olga.sirbu.cpd@gmail.com:

 - CV – ul;

 - Scrisoare de Motivare care va conţine în mod obligatoriu: (1) declaraţie pe propria răspundere că persoana care candidează nu va face pledoarie pentru un oarecare partid politic pe perioada activităţii în cadrul Programului de Mentorat, (2) informaţie exhaustivă cu privire la experiența candidatului/candidatei în realizarea sarcinilor similare; (3) Numele şi datele de contact pentru două persoane de referinţă;

- Declaraţia de Integritate (a se vedea Anexa 1 a documentului atașat).

Termenul limită de depunere a ofertelor este 13 august 2018.

Persoană de contact: Galina Precup, e-mail: gaprecup@hotmail.com , tel. 022-20-71-57; 079553040.

Doar persoanele preselectate vor fi contactate. Dosarele incomplete nu vor fi evaluate.

Detalii a se vedea în documentul atașat.


Alte articole

Indexul Coeziunii Sociale

Data publicării: Miercuri, 17 aprilie 2019
În Republica Moldova, nivelul de coeziune socială este scăzut, iar principala cauză care deteriorează această coeziune este corupția. Cetățenii nu au încredere în sistemul democratic și în statul de drept deoarece le consideră corupte. În aceste condiții, cel mai important instrument de consolidare a coeziunii vor constitui politicile de îmbunătățire a integrității publice. Concluziile aparțin experților de la Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare și Fundația Est-Europeană, care au prezentat miercuri, 17 aprilie, Indexul Coeziunii Sociale. Într-o conferință de presă la IPN, Andrei Brighidin, director evaluare și dezvoltare la Fundația Est-Europeană, a menționat că, potrivit Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, coeziunea socială poate fi definită ca și capacitatea unei societăți de a asigura bunăstarea socială, de a lupta împotriva excluziunii sociale și împotriva marginalizării. De asemenea, este vorba despre capacitatea de a asigura un sentiment de încredere în toți membrii societății și de apartenență la acea societate, dar nu în ultimul rând capacitatea societății de a asigura oportunități egale de mobilitate socială.

PATRU INEGALITĂȚI ELECTORALE!

Data publicării: Luni, 08 aprilie 2019
Astăzi, 8 aprilie, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) lansează o analiză a alegerilor parlamentare 2019 din perspectiva egalității de gen. În cadrul alegerilor parlamentare din 2019, CPD a identificat patru tipuri de inegalități de gen. Acestea se referă la modul de prezentare a bărbaților și femeilor ca și candidați, veniturile și posibilitățile economice ale candidaților bărbați și femei, accesul bărbaților și femeilor candidați la mass-media și percepțiile alegatorilor față de femeile și bărbații candidați.

Indexul Egalității de Gen 2019 în Moldova

Data publicării: Vineri, 08 martie 2019
Indexul Egalității de Gen măsoară nivelul egalității între femei și bărbați pe 6 domenii cheie. Indexul este calculat în baza a 31 de indicatori de impact, grupați în șase categorii relevante: (i) Piața Muncii, (ii) Politică, (iii) Educație, (iv) Accesul la Resurse, (v) Percepții şi Stereotipuri, (vi) Sănătate. Pentru fiecare domeniu a fost calculat un sub index care poate varia de la 0 – indicând o inegalitate totală între femei și bărbați și 100 – indicând o egalitate de gen perfectă. Astfel, cu cât indicele calculat este mai aproape de 100, cu atât nivelul egalității de gen pe acel domeniu este mai înalt. În 2019, în Moldova se atestă o îmbunătățire ușoară a Indexului comparativ cu anul precedent. Analiza valorilor indicelui pentru anii anteriori constată faptul că, în 2019 a fost obținut cel mai mare nivel al egalității de șanse dintre femei și bărbați. În pofida acestor rezultate, nu trebuie de neglijat că la 10 ani distanță, indicele a crescut doar cu 3 puncte – de la 57 de puncte în 2009, la 60 – în 2019, femeile continuând să se confrunte cu inegalități semnificative în domeniile sociale, economice și politice.

Declarația Coaliției Civice pentru Alegeri Libere și Corecte înainte de ziua alegerilor parlamentare din 24 februarie 2019

Data publicării: Vineri, 22 februarie 2019
Coaliția civică pentru Alegeri Libere și Corecte a lansat pe data de 21 februarie 2019 o declarație în care prezintă principalele constatări ale organizațiilor membre cu privire la perioada electorală și pre-electorală. Constatările evidențiate relevă că procesul electoral se desfășoară cu încălcarea standardelor pentru un proces electoral liber și corect. În aceste circumstanțe, Coaliția face apel către instituțiile statului, organele electorale și concurenții electorali să depună eforturi pentru ca votarea și tabularea rezultatelor să aibă loc într-o manieră corectă, fără încălcări, astfel încât alegerea cetățeanului să fie reflectată corect în noul legislativ. Coaliția civică pentru Alegeri Libere și Corecte, care acționează solidar pentru a contribui la dezvoltarea democraţiei în Republica Moldova prin promovarea alegerilor libere şi corecte în conformitate cu standardele ODIHR (OSCE), ale Consiliului Europei și a instituțiilor specializate afiliate acestuia, prezintă principalele constatări privind desfășurarea procesului electoral pentru alegerile parlamentare din 24 februarie 2019:

„Inegalitățile de venituri dintre femei și bărbați, de la candidate la alegătoare...”

Data publicării: Miercuri, 20 februarie 2019
Pe parcursul anului 2017, diferența salarială între o femeie și un bărbat a constituit în medie 13,5%. În valoare monetară diferența a fost de 12 133 de lei, femeile fiind cele care câștigă mai puțin. În zile lucrătoare, această sumă reprezintă o lună și 20 de zile adiționale pe care trebuie să le muncească o femeie, potrivit calculelor Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare. Într-o conferință de presă la IPN, Alina Andronache, specialistă în relațiile cu publicul și advocacy la CPD, a menționat că astăzi, 20 februarie, este marcată Ziua egalității salariale. „Această zi este una simbolică, care are drept scop sensibilizarea societății cu privire la diferența de remunerare salarială dintre femei și bărbați. Această zi diferă în fiecare an și în fiecare țară. Și în această zi Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare vine în fața publicului cu o notă analitică în care prezintă care sunt diferențele de remunerare și ce trebuie să facem”, a spus Alina Andronache.

Femeile candidate sunt mai puțin vizibile în spațiul mediatic decât bărbații, raport

Data publicării: Joi, 14 februarie 2019
Un raport de monitorizare a zece televiziuni, realizat de Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, arată că femeile candidate sunt mai puțin prezente în buletinele de știri, talkshow-uri și la dezbaterile electorale organizate de televiziuni. Într-o conferință de presă la IPN, Vasile Cantarji, expert CBS-AXA, unul din autorii raportului, a menționat că, deși în acest an avem cel mai mare număr de femei candidate din istoria țării (42% în circumscripția națională și 21% în circumscripțiile uninominale), în cele 154 de buletine de știri analizate la zece canale TV, în perioada 24 ianuarie – 3 februarie, prezența femeilor a fost de 18,5% în rol principal și de 27% în rol secundar.

Manifest pentru Egalitatea de Gen

Data publicării: Marţi, 05 februarie 2019
Aproximativ 50 de organizații neguvernamentale și activiști civici au adresat clasei politice un manifest pentru egalitatea de gen, cu priorități pentru anii 2019-2020, în mai multe domenii. Într-o conferință de presă la IPN, Alina Andronache, specialistă în relații cu publicul și advocacy la Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, a menționat că acest manifest a fost lansat deoarece reformele din ultimii ani pentru asigurarea egalității de gen au fost făcute cu jumătate de măsură și nu au avut un impact semnificativ. Potrivit Alinei Andronache, impactul legilor adoptate în 2016, privind cota de participare a femeilor în alegeri, a fost diminuat prin schimbarea sistemului electoral, cel actual fiind în dezavantajul femeilor. Iar reforma privind concediul de îngrijire a copilului nu a schimbat foarte mult situația femeilor. Acestea în continuare se confruntă cu probleme care nu le permit să combine viața profesională cu cea personală.

Extinderea repetată a concursului privind selectarea unui/unei expert/experte pentru evaluarea campaniilor electorale și alegerilor parlamentare și locale din 2019 din perspectiva de gen

Data publicării: Joi, 24 ianuarie 2019
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunţă extindere repetată a competiţiei deschise în vederea selectării unui/unei expert/experte pentru a evalua din perspectiva de gen campania electorală pentru alegerile Parlamentare si Locale din 2019.

În pofida eforturilor de promovare a femeilor în politică, lucrurile stau pe loc

Data publicării: Miercuri, 23 ianuarie 2019
În pofida eforturilor din ultimii ani pentru a promova femeile în politică și pentru a le asigura șanse mai mari de accedere în Parlament, lucrurile stau pe loc. Reprezentanta Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare, Alina Andronache, a declarat miercuri, 23 ianuarie, într-o conferință de presă la IPN, în contextul primului raport de monitorizare a alegerilor din perspectiva incluziunii, că sistemul electoral mixt scade din șansele femeilor candidate, le descurajează și le dezavantajează.

„LOCUL FEMEILOR” ÎN ALEGERI: Analiza preliminară a candidaților pentru alegerile parlamentare din 2019 prin prisma dimensiunii egalității de gen

Data publicării: Miercuri, 23 ianuarie 2019
Pe 26 decembrie 2018 a început procesul de desemnare și înregistrare a listelor de candidați/candidate pentru parlamentarele din 2019. Până în prezent (21.01.2019), 9 partide au depus documentele la Comisia Electorală Centrală pentru a fi înregistrați în calitate de concurenți electorali. Astfel, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) a analizat modul în care partidele politice au respectat principiul egalității de gen în procesul de desemnare a candidaților atât pentru circumscripția națională, cât și pentru circumscripțiile uninominale.

Rezultatele 1 - 10 din 287
GLOSAR
  • Capacitatea femeilor - Se realizează la nivel individual, printr-o cunoaştere de sine şi asumare a propriei persoane, la nivel de grup, prin afirmarea unei identităţi colective şi a unor acţiuni consecvente în scopul obţinerii controlului relaţiilor de putere în societate.
  • Bariere invizibile - Atitudini bazate pe prejudecăţi, norme şi valori tradiţionale care împiedică responsabilitatea / deplina participare a femeilor în societate.
  • Analiză de gen - Studiul diferenţelor de condiţii, al nevoilor, al ratelor de participare, al accesului la resurse şi la dezvoltare, controlului asupra bunurilor, al puterii de decizie şi al imaginii între femei şi bărbaţi, în funcţie de rolurile desemnate de gen.
  • Aducerea dovezii - În domeniul egalităţii de tratament între femei şi bărbaţi, o directivă bazată pe jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţii Europene prevede transferul de obligaţii de probatoriu între cele două părţi( reclamant şi acuzat). Dacă o persoană se consideră nedreptăţită prin ne aplicarea principiului egalităţii de tratament şi dacă există o prezumţie de discriminare, acuzatul trebuie să dovedească faptul că acest principiu nu a fost încălcat.
  • Abordarea integratore a principiului egalităţii de gen - Integrarea sistematică a unor condiţii, priorităţi şi nevoi specifice femeilor şi bărbaţilor în toate politicile, în vederea promovării egalităţii între femei şi bărbaţi, mobilizarea politicilor şi măsurilor generale avînd drept scop realizarea egalităţii, prin luarea în consideraţie, în etapa planificării, intr-un mod activ şi deschis, a efectelor acestor politici asupra situaţiei specifice femeilor şi bărbaţilor, în implementarea, monitorizare şi evaluare.
Statistica de gen
  • Trafic de carne vie - Trafic de fiinţe umane, în special de femei şi de copii, în scopul exploatării sexuale, obţinerii de mînă de lucru sau de sclavie
  • Violenţa domestică / în familie - Orice formă de violenţă fizică, psihologică sau sexuală, care pune în pericol siguranţa şi bunăstarea unui membru al familiei şi / sau recurgerea la forţa fizică ori emoţională, inclusiv violenţa sexuală, în cadrul familiei sau gospodăriei. Această noţiune include abuzul copilului, incestul, maltratarea soţiei şi orice abuz sexual sau de altă natură faţă de oricare membru al gospodăriei.
  • Violenţa sexuală - Orice formă de violenţă prin folosirea sau ameninţarea cu folosirea forţei fizice sau emoţionale, incluzînd violul, maltratarea soţiei, hărţuirea sexuală, incestul şi pedofilia.
Progen în imagini
PAGINA ÎN SUS
© 2011 Centrul "Parteneriat pentru Dezvoltare"
str. Armeneasca, 13 Chisinau, MD-2012, Republica Moldova
Tel./ fax: +(373 22) 24-13-93 Tel.: +(373 22) 23-70-89; 20-71-58; 20-71-57
Site elaborat de Andrei Madan