Noutăţi şi evenimente

Concurs de selectare a unei companii pentru prestarea serviciilor de cazare, alimentare şi oferirea sălii de instruire în cadrul proiectului “Pledoaria societăţii civile pentru alegeri incluzive şi corecte în Republica Moldova, conforme recomandărilor UE şi OSCE/ODIHR şi angajamentelor în domeniul drepturilor omului”

Data publicării: Miercuri, 21 februarie 2018
Descarcă fişier: termeni de referinta cazare, alimentare, sala ai ue.docx (163KB)

Centrul “Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) anunţă concurs prin cerere de oferte în vederea selectării unei companii/organizaţii care să presteze servicii de cazare, alimentare şi să ofere sala de instruire pentru 28 participante în cadrul proiectului “Pledoaria societăţii civile pentru alegeri incluzive şi corecte în Republica Moldova, conforme recomandărilor UE şi OSCE/ODIHR şi angajamentelor în domeniul drepturilor omului”. Proiectul respectiv este realizat în perioada ianuarie 2018 – iunie 2020 de către Fundația Est-Europeană (FEE), în parteneriat cu Centrul “Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD), Piligrim Demo şi Tarna Rom fiind finanţat de Uniunea Europeană şi co-finanţat de Guvernul Suediei.

Descrierea proiectului: Programul are scopul de a contribui la scrutine electorale incluzive şi corecte în conformitate cu recomandările Uniunii Europene şi OSCE/ODIHR şi angajamentele internaţionale ale Republicii Moldova în materie de drepturile omului. Proiectul va consolida dialogul societăţii civile cu partidele politice pentru a spori participarea politică a femeilor, persoanelor de etnie romă şi a altor minorităţi etnice, persoanelor cu dizabilităţi. Iniţiativa va contribui la îmbunătăţirea legislaţiei electorale din perspectiva recomandărilor UE şi OSCE şi a drepturilor omului. De asemenea, proiectul va încuraja grupurile sub-reprezentate să militeze pentru alegeri incluzive.

Proiectul nu va oferi asistență politică sau sprijin financiar partidelor politice, organizaţiilor social-politice, blocurilor şi candidaţilor independenți în cadrul alegerilor autorităţilor publice. În perioada campaniilor electorale, proiectul nu va finanța și nu va face agitaţie pro sau contra partidelor politice, organizaţiilor social-politice, blocurilor şi candidaţilor aparte.

Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare” va implementa în cadrul respectivului proiect Programul de Leadership în Alegeri destinat femeilor,  viitoare candidate în alegerile locale din 2019.

Astfel, în perioada Aprilie 2018 – Aprilie 2019, CPD va instrui 100 de femei, care doresc să candideze prima dată pentru funcţia de consilieră locală, raională/orăşenească sau primară. Programul de Leadership în Alegeri presupune 3 module de instruire (a câte 2 zile fiecare) pentru 100 viitoare candidate în alegerile locale din 2019, divizate în 4 grupuri (runde) a câte 25 de persoane.

Obiectivul concursului:  Selectarea companiei/organizaţiei care să ofere servicii de cazare pentru 25 persoane, servicii de alimentare pentru 28 persoane (4 pauze de cafea, 2 pauze de prânz, 1 cină şi 1 mic dejun) şi sala de instruire pentru 28 persoane, pentru 12 module de instruire, care urmează a fi desfăşurate în perioada aprilie 2018 – aprilie 2019. Primul Modul de instruire va avea loc la data de 20-21 aprilie 2018. Cel de-al doilea la data de 25-26 mai, iar cel de-al treilea la data de 22-23 iunie. Graficul următoarelor instruiri va fi comunicat companiei selectate în timp util.

Rezultate aşteptate:

Compania/organizaţia selectată va presta serviciile solicitate conform condiţiilor solicitate de Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare” în prezentul document şi în baza contractului semnat între părţi (compania selectată şi CPD).

Cerințe:

Compania/organizaţia trebuie să deţină următoarele calificări:

Cerinţe faţă de condiţiile de cazare:

· Amplasarea în Chişinău;

· Servicii de cazare pentru 25 de persoane, care vor fi cazate în camere duble (sau single, după disponibilitate);

· Condiţii adecvate în camere: posibilitatea de a modifica temperatura în cameră în dependenţă de timpul de afară (cald sau rece), baie/duş;

· Grup sanitar în cameră (apă caldă/rece);

· Alte comodităţi (TV, aer condiţionat, conexiune la internet etc.).

Cerinţe faţă de condiţiile de alimentare:

· Servicii de alimentare pentru 28 persoane: pauză de prânz, pauză de cafea, cină şi mic dejun;

· Certificat ce confirmă respectarea cerințelor sanitare și de siguranţă a alimentelor;

· Operativitate şi eficiență în procesul de deservire.

Cerinţe faţă de sala de instruire:

· Sală de studii/de conferinţă cu un spaţiu de cel puţin 65m² (metri pătraţi), pentru 28 persoane, programul de lucru va fi opt ore pe zi;

· Dotarea sălilor de studii cu un mobilier (mese, scaune) care să poată fi uşor schimbate pentru ca grupul de participante să poată uşor să se reorganizeze în diferite situaţii (de exemplu: mesele şi scaunele să fie aranjate sub forma unui cerc/pătrat etc. sau să fie posibil să fie formate mai multe grupe mici de lucru);

· Dotarea sălilor de lucru cu proiector, prelungitoare, ecran pentru proiector, tablă de flipchart şi boxe va constitui un avantaj;

· Asigurarea cu apă plată (0,5L) pentru 28 persoane/zi;

· Conexiune la internet (vă rugăm să indicaţi existenţa sau lipsa accesului Wi-Fi).

Dosarul va include:

Pentru ca ofertele să fie examinate, dosarul va include în mod OBLIGATORIU următoarele:

· Copia certificatului de înregistrare;

· Meniuri cu specificarea preţului pentru mic dejun, pauză de prânz, pauza de cafea şi cină;

· Imagini care să prezinte condiţiile de cazare, de alimentaţie (sala restaurantului), de desfăşurare a activităţilor (sala de instruire);

· Oferta financiară, în MDL, la cota zero TVA.

Modulde întocmire a ofertelor: Oferta financiară va conțineîn mod OBLIGATORIU data, semnătura directorului, amprenta ştampilei, rechizitele bancare şi datele de contact (adresă, telefon fix, telefon mobil, e-mail).

Modelul ofertei financiare a se vedea în Anexa 1, a documentului ataşat la anunţul dat.

Cerințe minime de calificare:

Experiență de cel puțin 2 ani în domeniul serviciilor solicitate.

Plata pentru serviciile prestate

Plăţile vor fi efectuate prin virament bancar, după livrarea serviciilor solicitate. Transferul către prestator va fi efectuat în lei (MDL).

Perioada de executare a contractului:aprilie 2018 – aprilie 2019 (contractul va fi semnat în MDL), cu posibilitatea de a fi extinsă perioada acestuia.

Notă: Organizatorul se angajează să anunțe numărul participantelor cu cel putin 3 zile înainte de eveniment.

Ofertele pot fi trimise în forma electronică sau în formă fizică la adresele:

e-mail: olga.sirbu.cpd@gmail.com, gaprecup@hotmail.com

Adresa poştală:Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare”

str.Armenească,13,

MD-2012, Chişinău,

Republica Moldova

Ofertele vor cuprinde:

De la: Numele ofertantului, data, semnătura directorului, amprenta ştampilei

Denumirea programului: “Pledoaria societăţii civile pentru alegeri incluzive şi corecte în Republica Moldova, conforme recomandărilor UE şi OSCE/ODIHR şi angajamentelor în domeniul drepturilor omului”. 

Termenul de valabilitate a ofertelor este de 40 zile.

Termenul limită de prezentare a ofertelor este 12 martie 2018, ora 17.00.

 

Pentru informații suplimentare:

Olga Sîrbu, tel. 022 237 089, email: olga.sirbu.cpd@gmail.com

Galina Precup, tel. 022 207 157, e-mail: gaprecup@hotmail.com


Alte articole

Finalizarea primului modul de instruiri cu genericul ”Cum analizăm și îmbunătățim politicile publice din perspectiva egalității de gen”

Data publicării: Joi, 13 decembrie 2018
Astăzi, 13 decembrie 2018 a avut loc evenimentul de interacțiune și schimb de experiență, finalizarea și totalizarea primului modul de instruiri cu genericul ”Cum analizăm și îmbunătățim politicile publice din perspectiva egalității de gen”, în cadrul proiectului ”Susținerea liderismului și participării femeilor la luarea deciziilor în Republica Moldova”. Primul modul a durat 5 luni, perioada în care echipa Centrului „Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) a oferit suport individual pentru 5 grupuri coordonatoare din domeniul gender, în ceea ce vizează integrarea dimensiunii egalității de gen în politicile publice. Astfel, au fost analizate 5 politici publice privind impactul potențial al acestora asupra bărbaților și femeilor și au fost elaborate măsuri fezabile de consolidare a egalității de gen în domeniile de politică vizate.

„Cota de gen: în 2016 votată – în 2019 realizată!? Apel către Partidele Politice”

Data publicării: Miercuri, 12 decembrie 2018
Organizații neguvernamentale și activiști civici lansează un apel către partidele politice să respecte și să aplice cota de reprezentare a genurilor de minimum 40% la desemnarea candidaților pentru alegerile parlamentare din 24 februarie, atât pentru circumscripția națională, cât și cele uninominale. Într-o conferință de presă la IPN, semnatarii apelului au amintit că în anul 2016, prin votul a 86 de deputați, clasa politică și-a asumat angajamentul de a respecta principiul egalității de gen în procesul decizional, prin aprobarea cotei minime de reprezentare de 40% a genurilor. Cu părere de rău, în 2017 efectul cotei a fost redus odată cu promulgarea legii privind schimbarea sistemului electoral, de la cel proporțional la cel de tip mixt. Activiștii civici constată că, în pofida efortului constant depus pentru a promova egalitatea de gen în politică, femeile dețin astăzi mai puțin de o cincime din mandatele de deputați. Această subreprezentare a femeilor este direct influențată de deciziile partidelor politice luate la etapa întocmirii listelor de candidați.

Propunerile Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) cu privire la amendamentele la Codul Educației în ceea ce privește educația timpurie a copiilor

Data publicării: Miercuri, 21 noiembrie 2018
1. CPD susține de principiu orice inițiativă a autorităților cu privire la extinderea serviciilor de educație timpurie a copiilor. Astfel, este binevenită propunerea Ministerului Educației, Culturii și Cercetării de a opera modificări la Codul Educației prin care copiii de la vârsta de 2 ani vor putea fi incluși în ciclul de învățământ preșcolar. CPD, alături de alte organizații, a solicitat Guvernului și Parlamentului să modifice cadrul legal atât în anul 2014, cât și în anul 2015, pentru a extinde accesul la serviciile de educației antepreşcolară (servicii de creșă). 2. Guvernul trebuia să propună Parlamentului amendamente la Codul Educației cu privire la educația antepreșcolară încă în anul 2016. În temeiul articolului 157 litera e, Guvernul era obligat ca până în iulie 2016 să examineze practica statelor membre ale Uniunii Europene, în domeniul educației antepreşcolare și să prezinte Parlamentului propuneri de modificare a prezentului cod, privind organizarea, tipurile şi modalităţile de finanţare a serviciilor de educație antepreşcolară. 3. Experiența țărilor OECD arată că nivelul redus al serviciilor de creșă determină deteriorarea poziției femeilor pe piaţa muncii. Graficul de mai jos ilustrează relația dintre nivelul ocupării femeilor cu cel puțin un copil de vârsta de 0-3 ani și rata de acces la servicii de creșă. Astfel, în ţările în care nivelul de acces la serviciile de creşă este redus, rata de ocupare a femeilor de vârstă reproductivă este mult mai mică.

”Cum prevenim și reducem hărțuirea sexuală în instituțiile de învățământ”.

Data publicării: Luni, 19 noiembrie 2018
Fiecare a cincea femeie angajată din Republica Moldova este supusă unor forme subtile de hărțuire sexuală, așa ca gesturi nepotrivite sau limbaj cu tentă sexuală, iar patru din 100 de femei se confruntă cu forme grave de hărțuire. 20% dintre femeile agresate s-au confruntat cu amenințări sau solicitări de a întreține relații sexuale din partea profesorului, în instituțiile de învățământ. Cifrele sunt parte a unui studiu realizat în 2016 și au fost prezentate, astăzi, într-oconferință de presă la IPN, de către Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare și Consiliul Național al Tineretului din Moldova.

Poziția Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare cu privire la proiectul de Lege privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar

Data publicării: Luni, 05 noiembrie 2018
Poziția Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) se va referi la modul în care proiectul de lege se conformează condițiilor minime de asigurare a egalității de gen. Precizăm că în temeiul articolelor 2 și 19 (al. 3) al Legii cu privire la asigurarea cu privire la asigurarea egalității de șanse între femei și bărbați, Ministerul Finanțelor este obligat să se asigure că proiectul de lege în cauză va contribui la asigurarea egalității de gen și va reduce inegalitățile de gen existente. Amintim că în baza datelor Biroului Național de Statistică salariul mediu al bărbaților din sectorul bugetar era cu 17,3% mai mare comparativ cu salariul mediu al femeilor.

Concediul de îngrijire a copilului trebuie să ofere maximă flexibilitate!

Data publicării: Marţi, 30 octombrie 2018
Proiectele de lege înregistrate recent în Parlament, care oferă posibilități de realizare opțională a dreptului la concediu și îndemnizația lunară pentru creșterea copilului, pot și trebuie îmbunătățite. Într-o conferință de presă la IPN, reprezentanții Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, au spus că părinții trebuie să aibă mai multă flexibilitate în alegerea perioadei de concediu.

Concurs prin cerere de oferte în vederea selectării unei companii/organizaţii care să presteze servicii de cazare, alimentare şi sală de instruire

Data publicării: Marţi, 30 octombrie 2018
Centrul “Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) anunţă concurs prin cerere de oferte în vederea selectării unei companii/organizaţii care să presteze servicii de cazare, alimentare şi să ofere sala de instruire pentru 33 de persoane participante în cadrul Programului de Mentorat pentru Dezvoltarea Comunitară Incluzivă. Programul de mentorat este parte componentă a proiectului „Iniţiativa Comună pentru Oportunităţi Egale”, implementat de Fundaţia Est-Europeană în parteneriat cu CPD, din resursele acordate de Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare (SDC), prin intermediul Biroului de Cooperare al Elveţiei în Republica Moldova şi Guvernul Suediei.

Extinderea Concursului de achiziții_Sondaj național de opinie ce va identifica barierele în angajare și promovare în carieră a femeilor și bărbaților

Data publicării: Marţi, 23 octombrie 2018
Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) anunță extinderea perioade aplicare la competiția deschisă în vederea selectării unei companii/organizații pentru a efectua un sondaj național de opinie cu privire la identificarea barierelor cu care se confruntă femeile și bărbații în angajare și promovare în carieră în R. Moldova. Activitatea demarează în cadrul programului „Abilitarea Economică a Femeilor”, ce are drept scop consolidarea capacităților Parlamentului și Guvernului în elaborarea și implementarea legilor, politicilor și serviciilor cu impact pozitiv asupra venitului femeilor și angajării decente a acestora, și să recunoască, să reducă și să redistribuie munca neremunerată de îngrijire. Proiectul este implementat de Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare în parteneriat cu Entitatea Națiunilor Unite pentru Femei (UN Women), finanțat de către Guvernul Suediei și UN Women Moldova.

Concurs de oferte_Sondaj național de opinie ce va identifica barierele în angajare și promovare în carieră a femeilor și bărbaților

Data publicării: Vineri, 12 octombrie 2018
Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) anunță lansarea competiției deschise în vederea selectării unei companii/organizații pentru a efectua un sondaj național de opinie cu privire la identificarea barierelor cu care se confruntă femeile și bărbații în angajare și promovare în carieră în R. Moldova. Activitatea demarează în cadrul programului „Abilitarea Economică a Femeilor”, ce are drept scop consolidarea capacităților Parlamentului și Guvernului în elaborarea și implementarea legilor, politicilor și serviciilor cu impact pozitiv asupra venitului femeilor și angajării decente a acestora, și să recunoască, să reducă și să redistribuie munca neremunerată de îngrijire. Proiectul este implementat de Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare în parteneriat cu Entitatea Națiunilor Unite pentru Femei (UN Women), finanțat de către Guvernul Suediei și UN Women Moldova.

Propunerile Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare cu privire la modificarea și completarea Legii nr. 121 din 25 mai 2012 cu privire la asigurarea egalității

Data publicării: Miercuri, 26 septembrie 2018
În contextul examinării de către Parlamentul Republicii Moldova, în mod special, de către Comisia pentru drepturile omului și relații interetnice a proiectului de lege pentru modificarea și completarea unor acte legislative, inclusiv Legea nr. 121 din 25 mai 2012 , Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) vine cu propuneri de amendamente care vizează măsuri legislative de reducere a diferențelor salariale. Aceste modificări se impun deoarece conform unei analize realizate de către CPD, diferența dintre salariul mediu al femeilor și bărbaților a crescut constant, de la 12,9% în 2012 la 14,5% în 2016 . În valoare monetară, o femeie angajată a pierdut în 2016, în mediu, 11 417 MDL ca rezultat al diferențelor salariale. Această situație impune necesitatea unor măsuri legislative urgente care ar diminua inegalitățile de pe piața muncii.

Rezultatele 1 - 10 din 273
GLOSAR
  • Aducerea dovezii - În domeniul egalităţii de tratament între femei şi bărbaţi, o directivă bazată pe jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţii Europene prevede transferul de obligaţii de probatoriu între cele două părţi( reclamant şi acuzat). Dacă o persoană se consideră nedreptăţită prin ne aplicarea principiului egalităţii de tratament şi dacă există o prezumţie de discriminare, acuzatul trebuie să dovedească faptul că acest principiu nu a fost încălcat.
  • Analiză de gen - Studiul diferenţelor de condiţii, al nevoilor, al ratelor de participare, al accesului la resurse şi la dezvoltare, controlului asupra bunurilor, al puterii de decizie şi al imaginii între femei şi bărbaţi, în funcţie de rolurile desemnate de gen.
  • Capacitatea femeilor - Se realizează la nivel individual, printr-o cunoaştere de sine şi asumare a propriei persoane, la nivel de grup, prin afirmarea unei identităţi colective şi a unor acţiuni consecvente în scopul obţinerii controlului relaţiilor de putere în societate.
  • Abordarea integratore a principiului egalităţii de gen - Integrarea sistematică a unor condiţii, priorităţi şi nevoi specifice femeilor şi bărbaţilor în toate politicile, în vederea promovării egalităţii între femei şi bărbaţi, mobilizarea politicilor şi măsurilor generale avînd drept scop realizarea egalităţii, prin luarea în consideraţie, în etapa planificării, intr-un mod activ şi deschis, a efectelor acestor politici asupra situaţiei specifice femeilor şi bărbaţilor, în implementarea, monitorizare şi evaluare.
  • Bariere invizibile - Atitudini bazate pe prejudecăţi, norme şi valori tradiţionale care împiedică responsabilitatea / deplina participare a femeilor în societate.
Statistica de gen
  • Trafic de carne vie - Trafic de fiinţe umane, în special de femei şi de copii, în scopul exploatării sexuale, obţinerii de mînă de lucru sau de sclavie
  • Violenţa sexuală - Orice formă de violenţă prin folosirea sau ameninţarea cu folosirea forţei fizice sau emoţionale, incluzînd violul, maltratarea soţiei, hărţuirea sexuală, incestul şi pedofilia.
  • Violenţa domestică / în familie - Orice formă de violenţă fizică, psihologică sau sexuală, care pune în pericol siguranţa şi bunăstarea unui membru al familiei şi / sau recurgerea la forţa fizică ori emoţională, inclusiv violenţa sexuală, în cadrul familiei sau gospodăriei. Această noţiune include abuzul copilului, incestul, maltratarea soţiei şi orice abuz sexual sau de altă natură faţă de oricare membru al gospodăriei.
Progen în imagini
PAGINA ÎN SUS
© 2011 Centrul "Parteneriat pentru Dezvoltare"
str. Armeneasca, 13 Chisinau, MD-2012, Republica Moldova
Tel./ fax: +(373 22) 24-13-93 Tel.: +(373 22) 23-70-89; 20-71-58; 20-71-57
Site elaborat de Andrei Madan