Noutăţi şi evenimente

Concurs de selectare a unui consultant/ unei consultante care să livreze training în domeniul comunicării publice pentru echipa Centrului ”Parteneriat pentru Dezvoltare”

Data publicării: Miercuri, 13 septembrie 2017
Descarcă fişier: tor public communication trainer.docx (334KB)

Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) anunţă competiţie deschisă cu referire la selectarea unui consultant/ unei consultante în livrare de training pe comunicarea publică pentru echipa CPD, în cadrul proiectului„Angajatori pentru Non-discriminare”. Proiectul este implementat de către Centrul ”Parteneriat pentru Dezvoltare”, fiind susţinut financiar de către organizaţia FHI 360 prin intermediul Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID).

Descrierea proiectului:Proiectul „Angajatori pentru Non-discriminare” şi-a propus ca în următorii 3 ani să determine un număr cât mai mare de angajatori din Republica Moldova să adopte şi să pună în aplicare proceduri de non discriminare în relaţiile de muncă. Acest deziderat va fi realizat prin pledoarie pentru non discriminare şi prin consolidarea capacităţilor pentru non discriminare. Parte din proiect este şi consolidarea capacităților tehnice ale Centrului „Parteneriat pentru Dezvoltare”. Training-ul respectiv se încadrează în acest obiectiv.

 

Obiectivul concursului: Selectarea unui consultant/unei consultante care să livreze un training pe comunicarea publică pentru echipa CPD.

Training-ul va consta din 4 sesiuni a câte 3 ore fiecare. Sesiunile (toate 4) vor avea loc pe parcursul a două săptămâni, în patru zile diferite. Training-ul va fi unul foarte practic, va implica diverse exerciții practice (simulări de conferințe de presă, interviu, discursuri la microfon etc.), care să dezvolte abilitățile de comunicare publică. În cadrul acestui training vor fi abordate următoarele subiecte/ aspecte:

1.       Cum comunicăm în public

2.       Cum ne prezentăm în fața camerei de luat vederi

3.       Aspecte ce țin de acordarea unui interviu (interview skills)

4.       Strategii de comunicare cu jurnaliști

5.       Structura unui discurs public

6.       Comunicat de presă

7.       Limbajul non-verbal în comunicarea publică etc.

 

Dosarul va include:

·      CV-ul;

·      Scrisoare de motivare care va conţine în mod obligatoriu: (1) Lista training-urilor și/sau orelor de curs livrate în domeniul comunicării publice; (2) Numele şi datele de contact a două persoane de referinţă;

·      Un proiect de plan de training pentru 1 sesiune de 3 ore (de max. 1 pagină);

·      Oferta financiară, remunerarea estimată (în MDL, inclusiv taxele).

Modelul ofertei financiare a se vedea în Anexa 3 a documentului atașat. 

 

Criterii de Evaluare

1.       Studii relevante

2.       Experienţă anterioară de elaborare și livrare a training-urilor și/sau orelor de curs pe comunicare publică

3.       Motivația candidatului/ candidatei

4.       Remunerarea estimată

 

Cerinţe faţă de candidaţi:

- Studii superioare în unul din următoarele domenii: științe ale comunicării, jurnalism, relații cu publicul, psihologie, pedagogie;

- Experiență în livrarea training-urilor sau orelor de curs pe comunicare publică (pe temele specifice indicate mai sus);

- Experiența de lucru în domeniul solicitat (jurnalism, comunicare în public etc.) va constitui un avantaj;

- Abilităţi excelente de comunicare și prezentare;

- Devotament, entuziasm şi motivaţie.

 

Plata pentru serviciile prestate: Consultantul/consultanta va fi remunerat (-ă) prin virament bancar, după livrarea serviciilor. Transferul va fi efectuat în lei (MDL).

Perioada de executare a contractului septembrie-octombrie 2017 (contractul va fi semnat în MDL).

 

Ofertele pot fi trimise în versiune electronică la adresele:

natalia.covrig@gmail.com şi cpd@progen.md 

 

ofertele pot fi trimise în forma fizică la adresa:

Adresa poştală: Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare”

str. Armenească,13,

MD-2012, Chişinău,

Republica Moldova

 

Termenul limită de prezentare a ofertelor este  22 septembrie 2017.

Pentru informații suplimentare: Natalia Covrig, tel. 022 23 70 89, e-mail: natalia.covrig@gmail.com

 

Mai multe detalii pot fi găsite în documentul anexat. 


Alte articole

Femeile candidate sunt mai puțin vizibile în spațiul mediatic decât bărbații, raport

Data publicării: Joi, 14 februarie 2019
Un raport de monitorizare a zece televiziuni, realizat de Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, arată că femeile candidate sunt mai puțin prezente în buletinele de știri, talkshow-uri și la dezbaterile electorale organizate de televiziuni. Într-o conferință de presă la IPN, Vasile Cantarji, expert CBS-AXA, unul din autorii raportului, a menționat că, deși în acest an avem cel mai mare număr de femei candidate din istoria țării (42% în circumscripția națională și 21% în circumscripțiile uninominale), în cele 154 de buletine de știri analizate la zece canale TV, în perioada 24 ianuarie – 3 februarie, prezența femeilor a fost de 18,5% în rol principal și de 27% în rol secundar.

Manifest pentru Egalitatea de Gen

Data publicării: Marţi, 05 februarie 2019
Aproximativ 50 de organizații neguvernamentale și activiști civici au adresat clasei politice un manifest pentru egalitatea de gen, cu priorități pentru anii 2019-2020, în mai multe domenii. Într-o conferință de presă la IPN, Alina Andronache, specialistă în relații cu publicul și advocacy la Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, a menționat că acest manifest a fost lansat deoarece reformele din ultimii ani pentru asigurarea egalității de gen au fost făcute cu jumătate de măsură și nu au avut un impact semnificativ. Potrivit Alinei Andronache, impactul legilor adoptate în 2016, privind cota de participare a femeilor în alegeri, a fost diminuat prin schimbarea sistemului electoral, cel actual fiind în dezavantajul femeilor. Iar reforma privind concediul de îngrijire a copilului nu a schimbat foarte mult situația femeilor. Acestea în continuare se confruntă cu probleme care nu le permit să combine viața profesională cu cea personală.

Extinderea repetată a concursului privind selectarea unui/unei expert/experte pentru evaluarea campaniilor electorale și alegerilor parlamentare și locale din 2019 din perspectiva de gen

Data publicării: Joi, 24 ianuarie 2019
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunţă extindere repetată a competiţiei deschise în vederea selectării unui/unei expert/experte pentru a evalua din perspectiva de gen campania electorală pentru alegerile Parlamentare si Locale din 2019.

În pofida eforturilor de promovare a femeilor în politică, lucrurile stau pe loc

Data publicării: Miercuri, 23 ianuarie 2019
În pofida eforturilor din ultimii ani pentru a promova femeile în politică și pentru a le asigura șanse mai mari de accedere în Parlament, lucrurile stau pe loc. Reprezentanta Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare, Alina Andronache, a declarat miercuri, 23 ianuarie, într-o conferință de presă la IPN, în contextul primului raport de monitorizare a alegerilor din perspectiva incluziunii, că sistemul electoral mixt scade din șansele femeilor candidate, le descurajează și le dezavantajează.

„LOCUL FEMEILOR” ÎN ALEGERI: Analiza preliminară a candidaților pentru alegerile parlamentare din 2019 prin prisma dimensiunii egalității de gen

Data publicării: Miercuri, 23 ianuarie 2019
Pe 26 decembrie 2018 a început procesul de desemnare și înregistrare a listelor de candidați/candidate pentru parlamentarele din 2019. Până în prezent (21.01.2019), 9 partide au depus documentele la Comisia Electorală Centrală pentru a fi înregistrați în calitate de concurenți electorali. Astfel, Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) a analizat modul în care partidele politice au respectat principiul egalității de gen în procesul de desemnare a candidaților atât pentru circumscripția națională, cât și pentru circumscripțiile uninominale.

Extinderea concursului privind selectarea unui/unei expert/experte pentru evaluarea campaniilor electorale și alegerilor parlamentare și locale din 2019 din perspectiva de gen

Data publicării: Luni, 14 ianuarie 2019
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunţă extindrea termenului pentru competiţie deschisă în vederea selectării unui/unei expert/experte pentru a evalua din perspectiva de gen campania electorală pentru alegerile Parlamentare si Locale din 2019.

Extinderea Concursului privind Selectarea Unei Companii Pentru Evaluarea Campaniei Electorale Și Programele Electorale Ale Alegerilor Locale Și Parlamentare 2019 Din Perspectiva De Gen

Data publicării: Luni, 14 ianuarie 2019
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunţă extinderea termenului competiţiei deschise pentru selectarea unei companii pentru a monitoriza media TV (cel puțin 10 posturi cu cea mai mare audiență națională) din perspectiva reflectării echilibrate a femeilor și bărbaților. Perioada de monitorizare – o lună.

Selectarea Unei Companii Pentru Evaluarea Campaniei Electorale Și Programele Electorale Ale Alegerilor Locale Și Parlamentare 2019 Din Perspectiva De Gen

Data publicării: Joi, 27 decembrie 2018
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunţă lansarea competiţie deschise pentru selectarea unei companii pentru a monitoriza media TV (cel puțin 10 posturi cu cea mai mare audiență națională) din perspectiva reflectării echilibrate a femeilor și bărbaților. Perioada de monitorizare – o lună.

Concurs privind selectarea unui/unei expert/experte pentru evaluarea campaniilor electorale și alegerilor parlamentare și locale din 2019 din perspectiva de gen

Data publicării: Joi, 27 decembrie 2018
Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunţă competiţie deschisă în vederea selectării unui/unei expert/experte pentru a evalua din perspectiva de gen campania electorală pentru alegerile Parlamentare si Locale din 2019.

Finalizarea primului modul de instruiri cu genericul ”Cum analizăm și îmbunătățim politicile publice din perspectiva egalității de gen”

Data publicării: Joi, 13 decembrie 2018
Astăzi, 13 decembrie 2018 a avut loc evenimentul de interacțiune și schimb de experiență, finalizarea și totalizarea primului modul de instruiri cu genericul ”Cum analizăm și îmbunătățim politicile publice din perspectiva egalității de gen”, în cadrul proiectului ”Susținerea liderismului și participării femeilor la luarea deciziilor în Republica Moldova”. Primul modul a durat 5 luni, perioada în care echipa Centrului „Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) a oferit suport individual pentru 5 grupuri coordonatoare din domeniul gender, în ceea ce vizează integrarea dimensiunii egalității de gen în politicile publice. Astfel, au fost analizate 5 politici publice privind impactul potențial al acestora asupra bărbaților și femeilor și au fost elaborate măsuri fezabile de consolidare a egalității de gen în domeniile de politică vizate.

Rezultatele 1 - 10 din 282
GLOSAR
  • Abordarea integratore a principiului egalităţii de gen - Integrarea sistematică a unor condiţii, priorităţi şi nevoi specifice femeilor şi bărbaţilor în toate politicile, în vederea promovării egalităţii între femei şi bărbaţi, mobilizarea politicilor şi măsurilor generale avînd drept scop realizarea egalităţii, prin luarea în consideraţie, în etapa planificării, intr-un mod activ şi deschis, a efectelor acestor politici asupra situaţiei specifice femeilor şi bărbaţilor, în implementarea, monitorizare şi evaluare.
  • Aducerea dovezii - În domeniul egalităţii de tratament între femei şi bărbaţi, o directivă bazată pe jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţii Europene prevede transferul de obligaţii de probatoriu între cele două părţi( reclamant şi acuzat). Dacă o persoană se consideră nedreptăţită prin ne aplicarea principiului egalităţii de tratament şi dacă există o prezumţie de discriminare, acuzatul trebuie să dovedească faptul că acest principiu nu a fost încălcat.
  • Bariere invizibile - Atitudini bazate pe prejudecăţi, norme şi valori tradiţionale care împiedică responsabilitatea / deplina participare a femeilor în societate.
  • Analiză de gen - Studiul diferenţelor de condiţii, al nevoilor, al ratelor de participare, al accesului la resurse şi la dezvoltare, controlului asupra bunurilor, al puterii de decizie şi al imaginii între femei şi bărbaţi, în funcţie de rolurile desemnate de gen.
  • Capacitatea femeilor - Se realizează la nivel individual, printr-o cunoaştere de sine şi asumare a propriei persoane, la nivel de grup, prin afirmarea unei identităţi colective şi a unor acţiuni consecvente în scopul obţinerii controlului relaţiilor de putere în societate.
Statistica de gen
  • Violenţa domestică / în familie - Orice formă de violenţă fizică, psihologică sau sexuală, care pune în pericol siguranţa şi bunăstarea unui membru al familiei şi / sau recurgerea la forţa fizică ori emoţională, inclusiv violenţa sexuală, în cadrul familiei sau gospodăriei. Această noţiune include abuzul copilului, incestul, maltratarea soţiei şi orice abuz sexual sau de altă natură faţă de oricare membru al gospodăriei.
  • Trafic de carne vie - Trafic de fiinţe umane, în special de femei şi de copii, în scopul exploatării sexuale, obţinerii de mînă de lucru sau de sclavie
  • Violenţa sexuală - Orice formă de violenţă prin folosirea sau ameninţarea cu folosirea forţei fizice sau emoţionale, incluzînd violul, maltratarea soţiei, hărţuirea sexuală, incestul şi pedofilia.
Progen în imagini
PAGINA ÎN SUS
© 2011 Centrul "Parteneriat pentru Dezvoltare"
str. Armeneasca, 13 Chisinau, MD-2012, Republica Moldova
Tel./ fax: +(373 22) 24-13-93 Tel.: +(373 22) 23-70-89; 20-71-58; 20-71-57
Site elaborat de Andrei Madan